Qwartz.

Idag var det planerat att vallfärda till Primark tillsammans med Lovisa och Hanna. Så, vi gjorde det. Vi tog tåget från Le Vesinet till La Défense, Mètro 1 till Maillot och sedan RER C till Les Gresillers. Vi undrade lite vart vi hade hamnat, men Lovisa hade scoutat fram resmålet och efter tjugo minuters gång var vi framme vid det enorma köpcentrumet. 
Färgglad klick ute i den Parisiska förorten. 
 
Nämen. Primark. Det stora målet på färden. Blev dock inte så mycket kläder för min del, men en massa annat krimskrams. När vi kände oss klara här blev det en efterlängtad lunch som funkade som perfekt bakislunch efter gårdagens utgång (kom precis på att jag inte har bloggat om den). 
 
Kvittot fick vara med då jag ville visa namnet, och missade att ta bort det! I pappret gömde det sig en mycket god burgare, gjord på beställning och medium rare. Osten på pommesen var pricken över i... 
 
Vi fortsatte vår shoppingrunda och jag tror att det var Lovisa som gjorde flest fynd idag, själv spanade jag lite på kläder som jag ska tänka lite på. Gick också till Claire's där jag inhandlade en liten Loom så jag kan göra armband. Hoppsan. MEN. Här kommer en bild på mitt krimskrams:
Kul att få titta på min trosor. Men, de är rena och nya och fina osv. Och en ny plånbok då min lilla hemgjorda inte riktigt funkar så bra med alla mynt som jag samlar på mig. Så är det en kimono, och gulliga strumpbyxor och hårspännen och en fin väska, då min andra håller på att ge sig och min tygväska har gått sönder... 
 
Tycker i alla fall att shoppingcentrumet var väldigt bra, och vill man ha alla butiker samlade så är det värt resan. Plus att det är kul att se andra delar av Paris! 

Kommentarer:

1 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Nejmenåh, så kul ni verkar haft det! :D Och hamburgare, som är så otroligt gott!

Svar: Ja! :D Såååå gott.... :')
Johanna Dahlborn

2 Alexandra:

skriven

VILL OCKSÅ SHOPPA! :---) DIT SKA VI NÄR JAG KOMMER!!!

Svar: Jag ska utforska en secondhandbutik i helgen! Dit ska vi nog i framtiden B--)))
Johanna Dahlborn

3 Mariekexet:

skriven

Åååh maten var god? (Matfantasten, hehe..) Låter som en urhärlig dag! :D Och lite fint fick du ju med dig i alla fall! :')

Svar: Jaaa!!!! :D Du får komma med nästa gång!!! :D
Johanna Dahlborn

Kommentera här: