Bucketlist.

Innan jag somnade igår kom jag att tänka på att jag faktiskt borde skriva ner alla de där platserna jag ville tillbaka till från Scavenger Hunten. Många i Bloggmaffian har en s.k. bucketlist, och nu har jag börjat knåpa på en egen. Såhär långt har jag kommit hittills (vissa saker har jag gjort förr, men det gäller det här året): 
 
  1. Gå upp på Triumfbågen
  2. Fika på Ladurée
  3. Äta falafel på Rue de Rosiers
  4. Äta/Fika på Café Les Deux Moulins
  5. Gå på cabaret, främst på Moulin Rouge
  6. Besöka Louvren
  7. Besöka Centre Pompidou
  8. Dricka vin på La Grande Arc
  9. Besöka Versailles
  10. Besöka Picassomuseet
  11. Äta brunch ute i Paris
  12. Besöka L'espace Dali i Montmartre
  13. Läsa en bok av Oscar Wilde och besöka hans grav
  14. Åka upp i Tour Montparnasse
  15. Äta sniglar
  16. Gå in i Notre Dame
  17. Gå på date med en fransos
  18. Åka upp i Eiffeltornet
  19. Åka till Ikea och äta köttbullar
  20. Gå på fransk bio
  21. Åka till Disneyland
  22. Åka till Parc Astérix
  23. Köpa en basker
  24. Äta fransk löksoppa
  25. Smaka grodlår 
  26. Äta raclette på restaurang
  27. Besöka Monte Cristo slottet
En lite cheesy Parisbild på det hela. 

Kommentarer:

1 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Åh, vad kul! Ska bli kul att se dig kryssa över några, och jag hoppas själv få vara med när du kryssar över några.. ;) Jag har gjort mycket av det där, men mycket är nytt för mig med!

Vad är det du "redan gjort" på den listan? :D

Svar: Ja! Det hoppas jag med, jag fick ju vara med och kryssa på din ;)
Åh, ge ett exempel på nytt? :)

Jag har varit uppe i eiffeltornet och ätit sniglar... Så inte så mycket! ;)
Johanna Dahlborn

2 Mariekexet:

skriven

Åååh riktigt bra lista! :D Jag fortsätter nog att ha min i skallen, haha... ;)

Svar: Tack!
Det är bra det! :D
Johanna Dahlborn

3 Alexandraaaaaa :

skriven

Vill också göra massa saker på din bucketlist. Som att äta falafel <333

Svar: Mmmm kommmm vi gör allt på en helg <333
Johanna Dahlborn

Kommentera här: