Första November.

 
Den första November bjöd på strålande sol och kringstrosande i Montmartre med sånadär "vykortsbilder" på Sacre Coeur. Det blev lunch på Les Deux Moulines där Amelie jobbar i "Le fabuleux destin d´Amélie Poulin" så jag och David fick en chans att nörda lite... Dock valde jag helt fel mat - men både mor och bror var mycket nöjd med käket. 
 
Vi tog sedan tunnelbanan en bit för att gå ut med den omtalade Canal St. Martin och titta på alla slussar och båtar som slussades. Kanalen går ner under marken (!) vid Republique och där hamnade David i sitt esse när han upptäckte att en manifestation var under full gång. Efter lite "men" lyckades vi få med honom och åkte tunnelbana till Rive Gauche för att gå på Pixie & Cie och titta på små figurer, (ett försök att ersätta Parc Asterix). Det blev sedan middag utomhus (I NOVEMBER????) i St. Germain de Près med grodlår och ostfondu. 
 
Väl tillbaka på hotellet råkade jag ut för ett litet missöde, men annars var det ännu ett fantastiskt Parisäventyr för mig och mitt sällskap! 

Kommentarer:

1 Alexandraaaaaa :

skriven

Missöde???? Vadå???? Kontakta mig ang detta!!!

Svar: Hahaha det var inte så farligt, men jag har kontaktat dig :*
Johanna Dahlborn

Kommentera här: