Löksoppan.

Igår (och i skrivande stund) var jag tokförkyld så när jag och Lovisa var klara uppe i Montparnassetornet sa jag att jag ville äta fransk löksoppa. Något som även innfinner sig på bucketlisten. Vi gick förbi brasserie efter brasserie och hungern växte, det såg inte ut som om det skulle bli något men till min stora lycka så hade de löksoppa på förrättsmenyn! 
 
 
 
Tyvärr är mitt smaksinne lite lagom avdomnat. Så den var ingen smaksensation, dock en ljuvig soppa mot den sega halsen. Och hörrni; att sitta ute och äta den elfte oktober.
Det fina brasseriet hette Le Palace och låg lite off från shoppinggatan i Montparnasse. 

Kommentarer:

1 Mariekexet:

skriven

Fiiiina bilder ju!

Svar: Tack!!!!
Johanna Dahlborn

2 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Vilken tur du hade, grattis!
Löksoppa kan faktiskt vara riktigt gott, men det är ju som det mesta - smaken på soppan beror lite på platsen man är på, och alla brasserier gör ju lite på sitt sätt... Härligt, vad du kommit igång med att kryssa av saker från listan nu :D

Svar: Ja! Jo, det tror jag nog. Gäller att leta efter den bästa....
Himla kul faktiskt! :D
Johanna Dahlborn

Kommentera här: