En lördag lite utöver det vanliga.

Igår trotsade jag förkylningens symptom och gav mig ut i solen för att möta upp en person som jag velat möta ett bra tag. Jag hade fått i uppgift att planera dagen, men eftersom det inte är min starka sida så hade jag bara lite halvdana idéer. Som tur var verkade mitt sällskap inte så brydd, utan hakade på utan att tveka. 
 
Sååå. Vi gjorde en grej som jag velat göra ända sedan jag läste ut min Oscar Wilde bok; åka till Père Lachaise kyrkogården. 
 
Och efter lite letande, hjälp från en random snubbe och internetletande (trots mobilförbud) så hittade vi graven! 
 
Det är glas runt den nuförtiden för att hindra folk från att pussa på den... 
 
Vi letade sedan efter Edith Piaf, men hon hade gömt sig... Däremot lyckades vi tillslut hitta Jim Morrison! 
 
Sedan åkte vi till le Marais och gick på Picassomuséet. Måste nog återvända dock... för konstverken hamnade lite i bakgrunden! Vandrade vidare till andra sidan floden för lunch/middag vid fem-tiden och mitt sällskap insåg att tiden bara flugit iväg. Så efter maten fick vi lov att bege oss hemmåt. 
 
Väl hemma njöt jag av tanken att jag faktiskt klarat en hel dag på FRANSKA, och trots att hjärnan var helt mos så hoppas jag att det blir fler gånger! 
 
Jag hann även byta om till pyjamas innan Maria ringde och behövde lite sällis i Paris - bara på med brallorna och springa till tåget. En himla bra dag blev det i alla fall. Très contente. 

Kommentarer:

1 Mariekexet:

skriven

ÅÅÅÅÅHHH myyys <3

Svar: jaaa <3
Johanna Dahlborn

Kommentera här: