Gollum.

Jag hade ju tänkt att barnen skulle komma vid tre-fyra, men timmarna gick, och tillslut smsade Anne att de skulle komma hem vid nio. 
 
Så jag gjorde lite spännande franskatester på nätet, läste Tintin avec ma dictionnaire och sov en stund. Sedan smsade jag och frågade ifall jag skulle laga mat tills de kom hem. Det fick jag! Vilket var bra för att vid åtta trettio var jag vrålhungrig. 
 
Vid nio var jag klar med maten och blev helt plötsligt orolig att de kanske skulle komma senare, det finns så mycket skrönor om försenade fransmän... Men vips så stod det ett barn i hallen! 
 
Det var jättekul att träffa dem, väldigt energiska, speciellt den yngsta. Men hon var så söt. Vi lekte med en boll ett tag efter maten och hon tog sig tid att förklara allt tydligt för mig när jag stod och såg ut som ett får. Sedan frågade hon om jag kände till Le Seigneur des anneaux. Jag sa nej, och hon började förklara om en ful liten karaktär med stora ögon som gick på ett speciellt sätt och sa: mon precieux. Då förstod jag! Det var ju Sagan om ringen och Gollum hon pratade om! Hon gjorde en mycket bra Gollum-impression, och sedan gjorde hon en av James Bond också, zero-zero-sept. 
 
Det var lite läskigt i början, och jag förstår fortfarande inte jättemycket, samt att mina meningar är ganska korta, men det är okej att göra bort sig ju. 
 
Ser ni Paris där i bakgrunden...? ;)
 
 

Kommentarer:

1 Kakan:

skriven

Låter som en kanonstart och härliga barn! 😊

Svar: Ja! De är jättemysiga!
Johanna Dahlborn

2 Maria:

skriven

Hahah, Gollum! Någon av pojkarna fråga om jag kände till något och jag bara "naae..." (hette nåt jättekonstigt på franska) så var det egentligen assimpelt! (Och bara för det kommer jag inte ihåg vad det var...)

Svar: Ja! Hahah, det är så typiskt! Speciellt när sagan om ringen typ är mina favvofilmer! Kände mig så dum jag bah: Jooo, jag vet visst!!!!
Johanna Dahlborn

3 Le Alexandra mais oui:

skriven

Hahahah fy va cute!!!

Svar: Jaaaa :')
Johanna Dahlborn

Kommentera här: