Två veckor av lov.

Sista lovet innan mina sista nio veckor i Frankrike (okej jag kommer nog snabbt tillbaka) - och jag fick ledigt båda veckorna. Har verkligen bara tagit det lugnt. 
 
Första dagarna var finaste familjen här; mormor, morfar, mamma, morbror med familj. Det var så mysigt att umgås med dem, och mamma som jag inte träffat på fyra månader. Sedan hade jag två dagar tillbaka i huset innan jag for iväg till min underbara fransos i Rouen där jag spenderade fyra magiska dagar. Une havre de paix. 
Har spenderat resten av veckan med min älskade Maria som inneboende, ätit chili con carne och tittat på serier. Som sammanfatting kallar jag på Instagram där bilderna läggs upp titt som tätt. 
 

Kommentarer:

1 Matilda:

skriven

Hejhej!
Som blivande au pair har jag verkligen fått inspiration av din blogg!

Jag har lite frågor till dig som jag hoppas att du ska kunna svara på:

1. Hur gick din matchningsprocess till? Hur många familjer pratade du med och hur gick du tillväga för att hitta rätt? Min profil har nämligen legat ute i ett dygn och jag har redan fått svar från en familj, men dessvärre ser jag övervägande brister hos denna.

2. Vad har varit bäst respektive värst med att vara au pair?

3. Hur har din relation med familjen varit?

Skulle bli tacksam för svar på mail eller här i kommentarsfältet :)

Kram!

Svar: Hej! Vad kul, även om min blogg är lite inaktiv...
Jag åkte via STS och de matchade mig med en familj. Jag fick en matchning någon dag efter min ansökan och det var den familjen som jag valde. När jag är efterklok hade jag nog velat prata med mer familjer, men jag har varit här i nio månader nu...! Men var noggrann i ditt val, tanken är att du ska stanna ett tag.

Det bästa har varit hur mycket jag vuxit som person och personlig utveckling. Jobbigast är att aldrig känna sig hemma och att det kan vara ganska stressigt emellanåt. Och såklart kulturkrockarna.

Min relation med familjen har varit upp och ned. Ibland går det jättebra och ibland är det ganska jobbigt. Men min familj har haft ett svårt år, och mina barn är väldigt känsliga, så jag har fått anpassa mig därefter!

Hoppas du fick lite svar, och lycka till med din matchning!!!
Johanna Dahlborn

Kommentera här: