All by my self.

Obs! Detta är inte ett alla hjärtans dag inlägg, det kommer sen. 

Det här handlar om i fredags när jag gick från en av Sorbonneuniversitets södraste delar till Triumfbågen. 

Jag ville kika på universitetet, men väl utanför grinden ballade jag ur, tvärvände och gick veckans längsta promenad. 


Hittade en amfiteater mellan bostadshusen som bygdes någongång innan eller efter Jesu födelse (precist va?). 


Satt i solen utan för Pantheon en liten stund och fick fota spanska studenter. 


Korsade floden vid Point Alexandre III för att den är så fin. Quai-en nedför Musée D'Orsay är himla mysig föresten, very like. 

Sedan lyckades det bli lite Champs-Elysees med innan jag hamnade på tåget tillbaka hem för veckans sista jobbtimmar. 

Lovet firades in med Maria och Hanna hemma hos sistnämnda där vi fick vara själva, laga god wok och dansa i vardagsrummet. Sedan blev det sista tåget in till Paris, nattliga äventyr i regnet tills nattbussen tog oss hem. Himla bra avslut. 

Kommentarer:

1 Mariekexet:

skriven

JAG FÖLJER MED NÄSTA GÅNG.

Svar: TACK BABE.
Johanna Dahlborn

Kommentera här: