Scavenger Hunt.

Vaknade nio imorse och trodde att jag hade försovit mig - trodde det var måndag. Men icke. Det var söndag och jag skulle ju iväg på Scavenger Hunten som anordnades i Paris. 
 
Fick tyvärr inte med mig någon ur bloggmaffian så vid tolv åkte jag in till Jardin de Luxembourg där meet-up:en skulle vara. Vi blev indelade i sex olika grupper, fem i varje - och trots att jag kände några där så hamnade jag med ett gäng trevliga främlingar. Vi fick ett kuvert med några uppgifter, och när de var avklarade skulle vi ta oss till nästa checkpoint. Så här såg ordningen ut:
  • Jardin de Luxembourg
  • Notre Dame
  • Le Marais, Place de Vosges
  • Montmartre
  • L'arc de triomphe
  • Place de la Concorde
  • Champ de Mars, Eiffeltornet 
En av uppgifterna på andra checkpointen; bilda ett congotåg med främlingar! 
 
Besteg trappan upp till Sacre Coeur för att få det tredje kuveret med ledtrådar... Här var var först med hästlängder, så vi fick ta en liten vilopaus och blicka ut över den fantastiska utsikten. 
 
Mina grymma lagkamrater gör en "Marylin" framför Moulin Rouge. 
 
Slutdestination: fredsmonumentet framför École Militaire. Och gissa vad? 
 
VI VANN. 
 
Är så himla glad! Och vi hann vänta fyrtiofem minuter innan tvåorna kom. Men trots att vinsten bara var fem euro, så hade jag kunnat nöja mig med äran. Det var jättekul att få trekka runt i Paris, och även om vistelserna på de olika platserna var väldigt korta så har jag hittat många platser som jag vill återvända till! Bl.a. falafelgatan i Le Marais.... 
 
Vi stannade och picknickade på fredsmonumentet och där hängde jag med Merel och hennes "gäng" som bor åt samma håll som jag. Gick hem från RER:en med ett stort leende på läpparna. En lång, fartfylld och härlig dag! Ska nu sova och ladda inför veckan, imorgon börjar skolan! 

Kommentarer:

1 Emelie - Lever drömmen i Paris! :

skriven

Åh, sjuttsingen, vad kul det verkar varit, trots det halvdryga vädret. Verkligen en aktivitet för dig, som är så sprudlande! Några nya vänner du ska träffa igen? :D

Svar: Ja, det var jättekul :D Hahah, kanske det. Mitt lag var dock inte jättesociala med mig men jag träffade ett gäng som jag absolut ska träffa igen! :D
Johanna Dahlborn

Kommentera här: