La premier jour d'école.

En innan-skol-selfie i Alix rum... 

Första dagen av skolan idag! Efter att ha satt på en tvättmaskin och duschat fick jag skjuts av mormorn till La Clef där jag skulle börja 11.15. Mötte Maria vid dörren och vi gick in ensemble och mötte flera av våra aupairkompisar, skönt att slippa vara själv! 
 
Vi blev först runtvisade på skolan, det finns en massa musikrum, konsertlokaler, en teatersal, danssalar och konstsalar plus våra klassrum. Sedan fick vi lite gôuter i form av "luftskorpor", madeleinekakor och sylt. Vår lärare för A2 ropade sedan in oss och vi följde som små lamm med till klassrummet på andra våningen. Det var en enkel första lektion och vi skulle presentera vår bänkkompis för hela gruppen. Är faktiskt väldigt stolt att jag förstod nästan sjuttio procent av det som sades. 
 
Efteråt gick jag, med sällskap av Maria, till Monoprix och köpte ingredienser till chokladbollar (fick leta ett tag innan jag hittade havregryn tillsammans med hälsomaten). Köpte sedan en laxbagel på Bagelstein, följde med Maria till posten och började vandra hemmåt. Nu väntar blöt tvätt och kanske en powernap.... 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mariekexet:

skriven

Älskar byxorna!! Och gick ju ändå bra, antar jag... haha :D

Svar: Taaack!
Jodå, det gick nog bra! :D
Johanna Dahlborn

Kommentera här: