La Clef.

Vid halv nio gick jag till La Clef med Maria för att göra ett språkprov på skolan för att se vilken klass vi hamnar i. Väl där fick vi en nummerlapp och ett papper att fylla i med våra uppgifter. Jag blev kallad ganska tidigt och vet inte om det var ett språktest vi hade, men en lärare ställde några få frågor till mig och jag fick veta att jag hamnade i klass A2 med Étienne som lärare. Fick reda på att Maria hamnde i samma också (jippie) och hoppas hon inte tycker nivån är för enkel! *egoist* hehe. 
 
När vi var klara så funderade Maria på om hon skulle åka in till en picknick i Paris men istället bestämde vi oss för att försöka bekanta oss med några av de au pairer som redan var på La Clef. Mycket bra beslut! Vi träffade bl.a. Merel från Holland och Anne från Danmark som introducerade oss för Lena från Tyskland. Med dessa tre brudar gick vi och åt lunch på crêperiet i St. Germain en Laye som ser ut som en fiskrestaurang. 
 
Det var "havs"-detaljer överallt, små livbojar, fiskar och vågor... Mycket förvirrande. 
 
En galette med getost och "lardons" (baconbitar, eller sidfläsk liksom). 
 
Och en crêpe "copacabana" med banan, choklad, vaniljglass och rostade mandlar. MHM. 
 
Tillsist, men inte minst, sällskapet! 
Anne, Lena, Maria och Merel! 
 
Måste dock börja ta med mig systemkameran mer! Note to self.... 

Kommentarer:

1 Mariekexet:

skriven

Såååå mysigt, taaaack :D <3

Svar: Tack själv! (är så glad att du bestämde dig för att inte gå på picknicken) Så rolig dag! :D <3
Johanna Dahlborn

2 Emelie - Lever drömmen i Paris! :

skriven

Alltså CRÊPES, vad gott. Slutar aldrig vara sugen på en redig nutellacrepe.

Svar: JAAA. Dock är jag inget fan av nutella (dock börjar jag försöka gilla det), så det blir vanlig choklad och BANAN. Alltså. Banan.
Johanna Dahlborn

Kommentera här: