Moulerie.

 
Av en slump gick jag förbi denna restaurang förra veckan, och med stora bokstäver stod det: MOULERIE på utsidan. Jag kikade lite på menyn, och de hade så mycket olika musselrätter - drömmen. Min första spontana tanke var också; Hit ska jag med pappa. (Det är lite av vår grej att äta musslor....) 
 
Så efter att ha visat pappa och Karin min skola och lite av det smått måndagsdöda Stgel så gick vi till denna lilla guldgruva. Jag valde en Moule à la Normande, musslor kokta i cider med lök och crème fraiche, och det kan vara de bästa jag ätit. Till och med den icke så musselfrälsta Karin tyckte att hennes Moules à l'Éspangol var sjukt goda - Hurra! 
 
Nä, här blir det absolut återbesök och; j'ai trouvé de bästa musslorna hittills. 

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Åh vad gott det ser ut att vara då!! Vi måste gå dit någon helg :')

Svar: Absolut! Det var sjuuukt gott!
Johanna Dahlborn

2 Mariekexet:

skriven

Åååh ser helmys ut juuu! :')

Svar: Asmysigt!!!! :D
Johanna Dahlborn

3 Ferki:

skriven

We gon eat here. Mmmhm.

Svar: Mhmmmm.
Johanna Dahlborn

4 Emelie - Lever drömmen i Paris! :

skriven

ÅH! Dit ska jag gå! Älskar musslor, och moule frites är ju så himlans franskt..!

Svar: Det var helt klart värt ett besök!!!
Och du, jag har hittat en passage med bara indiska restauranger typ i Montmartre, som om du är sugen så utforskar jag gärna det med dig! (Om du inte redan hittat dit)
Johanna Dahlborn

5 Amanda:

skriven

Var ligger detta smultronställe? :)

Svar: I st Germain en Laye ! :D
Johanna Dahlborn

Kommentera här: