Halloween.

Fredagen den 31:a, aka Halloween. 
 
Jag och mamma lämnade huset tidigt för att åka till Gare du Nord för att möta storebror som kom med tåg från Londres. Eller rättare sagt, jag mötte upp David och sedan tog vi oss till hotellet där mamma lämnat sin väska, incheck var inte förrän vid två. 
 
Vi gick sedan från hotellet (som ligger i Chatelet) till Le Marais där det blev lite rundvandring och sedan falafel (igen på L'As). Denna gången åt jag dock inuti resaturangen och tog mig en falafeltallrik. David sa i alla fall att det var bästa han ätit, tror att det visar på vilket betyg det fick... 
 
Sedan hamnade vi här: 
 
Kikade lite på monumentet i Bastille innan vi begav oss i riktning mot hotellet, via Ile de Cité och Notre Dame. Vid sistnämnda tog vi en paus och njöt i den strålande solen - sedan över Point Neuf och sova lite på rummet innan vi gav oss ut för att fika framför Louvren i en stundande solnedgång. 
Och jag slukade med glädje min Macmacoron som jag redan visat er.... Mycket, mycket god.
 

Kvällen fortsatte rakt upp för Champs-Élysées och sedan blev det middag i Montparnasse på ett authentiskt "röda markiser på hörnet"-brasserie...
 
 

Kommentarer:

1 Mariekexet:

skriven

Åååh vilken mysdag!! Bilderna är sååå fina och jag är såå avis på macaronen...

Svar: Ja :'))) Hahahah! Du måste äta eeeen!!!!
Johanna Dahlborn

Kommentera här: