A trip to the zoo.

I tisdags jobbade jag 11-23 och en "sorti" med barnen kändes lägligt - de dissade mina förslag om Tintins universum och origamivikning, men kom istället upp med idéen att åka till Parc Zoologique. Okejdå! 
 
Så det var bara att ta sig till RER:en som tog oss ända till Vincennes och sedan buss i tio minuter till parken. Eftersom Clément hade med sig sin kamera fick lilla Vic låna min mobil, mästerfotografen fotade inte bara ibland, utan alla djur - även om vissa inte riktigt syntes...! 
 
Obs, zoomfunktionen användes flitigt, men nedan ser ni ett litet urval. 
 

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Hej, jag funderar på att åka som Au pair till just Frankrike.
Är det lätt att ta tills bra språket? Är lite nervös för det nämligen. Funderar på att åka i 6månader och funderar på om man tar upp språket då?
Känner du att du har tid utöver jobbet om du vill göra annat?
Lär du känna ungdomar där eller är du helt insnöad i din familj?

Tack på förhand!

Svar: Hej! Vad kul!
Det beror helt på, jag bor i en familj som pratat bara franska vilket innebär att jag varit tvungen att komma in i språket snabbt. Men jag tycker att det har gått ganska snabbt att komma in i det och nu, efter sex månader förstår jag ungefär 80% av allt som sägs (i familjen och i skolan i alla fall).
Jag tycker att jag har mycket tid över, och då jobbar jag ändå "mer" än många av mina vänner. Är ofta ledig på helgerna osv. Har lärt känna massa nya vänner - dock bara aupairer och inga "locals". Mycket tack vare STS och skolan. Så är inte bara med familjen tack och lov!
Har du något mer är det bara säga till! :)
Johanna Dahlborn

Kommentera här: