Tio frågor.

Emelie har utmanat mig i sin blogg att svara på tio frågor som hon knåpat ihop, och det kan ju vara roligt för alla parter tänker jag - så nu kör vi. 
 
- Vad var din favoritlek som barn?
Jag lekte en himla massa, men bästa var nog att leka Tintin och Asterix med storebror. 
 
 - Hur många gånger har du nyst i rad?
Har aldrig räknat, men kan tillägga att jag älskar att nysa. 

- Vad är det dummaste du gjort när du var liten?
Gick runt till mina grannar mitt i sommaren och frågade "Godis eller pengar" - vet inte vart jag fick det ifrån, och fick skämmas gott efteråt! 

- Favoritglass?
Piggelin och Chunky Monkey från B&J's.
 
- Var utspelade sig din första kyss?
Mäster Samuelsgatan i ett snöigt Stockholm någongång i Januari 2010. 

- Ditt lustigaste smeknamn?
Kärt barn har många namn, men det lustigaste är väl kanske "Koftan". 
 
- Vad kan du inte leva utan?
Sällskap, min familj, mat, humor. 

- Vad tycker du mest om, med dig själv?
Min "dåliga" humor, min positiva inställning, att jag alltid försöker se problemet ur andras vinklar, att jag fungerar som jag ska. 
 

- Bästa klädbutiken, och varför!
Monki - för deras kläder är AMAZING. 

- Vad tycker du om mig?
Ärlig, självsäker, analytisk, trevlig och kärleksfull. 

Kommentarer:

1 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Hahaha, Tintin och Asterix? Det lät inte som den klassiska barnleken. Låter som att du och din bror var och är väldigt nära varandra (kommer ihåg om hur du berättade hur han överraskat dig vid studenten, så fint!).

Hah! Koftan! Får man höra den historien? ;)

Ps. Chunky Monkey <3

Svar: Yes! Nja, om det ska vara klassiska lekar så var det nog kull i lekborgen. Men har alltid kört originellt ;) Jo, han var min bäst lekkompis som liten iaf - är ju inte så stor åldersskillnad!

Ingen historia riktigt, bara en riktigt påhittig far - kan rabbla fler för dig när vi ses! Vet att jag skröt till mina vänner om alla mina smeknamn!

Hehe... Så god. <3
Johanna Dahlborn

Kommentera här: